Inmiddels bestaat Banganimation alweer 12 jaar. In de snel veranderende trouwwereld hebben wij in die tijd een redelijk unieke plek ingenomen. Zo doen we fotografie èn film. We doen dit in het binnen- en buitenland en we bouwen onze eigen websites. De vaste kern van Banganimation, te weten Nickie en mijzelf, is ondertussen wat ouder en ervarener. Maar er is ook verjonging in het team door de komst van begin twintiger Vera.

Na 12 jaar is het hoog tijd voor een nieuwe website (onze derde inmiddels). En is het dus ook de tijd om weer eens aandachtig te kijken van waar je als team voor staat en hoe je in de loop der jaren bent veranderd. Dan heb je een website nodig die goed uitdraagt wie je bent en hoe je te werk gaat. In plaats van te benadrukken hoe hip en vernieuwend we zijn is het nodig wat meer de aandacht te verschuiven naar onze ervaring en een stukje kwaliteit die dat met zich meebrengt.

Opnames in de winter van onze eerste Save The Date video.

Want wij kunnen echt zeggen dat we in de meest uiteenlopende omstandigheden en met heel veel verschillende mensen hebben gewerkt. Van bruiloften aan het strand in Portugal, naar de glooiende landschappen van Toscane, het Amstel Hotel in Amsterdam tot aan het Boerpad in Ruinerwold. En van stelletjes uit Staphorst tot aan stervoetballers en zelfs een Oscar-winnaar uit Los Angeles.

In de studio bekijken we met zijn allen oude behind the scenes beelden. Wat is het lachen om een Trash the dress waar we met de bruidjes het water ingingen. Waar zelfs Omroep Fryslân bij kwam kijken en mij ging interviewen voor het programma Hea!.

Trash the dress aan het filmen in Italië

Hoe spannend het was om de eerste bruiloft te doen waar we naast film ook fotografeerden. Oké, we kunnen een huwelijk op film vastleggen, maar hoe doe je dat dan in de vorm van fotografie?

Fotografie is misschien wel meer dan film onderhevig aan trends. Zag je in de nabewerking eerst de spot-color techniek, kwam later de vintage look en zie je nu weer enorm overbelichte foto’s langskomen op Instagram. Film heeft een fikse inhaalslag gemaakt op dit gebied dankzij de digitalisering en andere technische ontwikkelingen. Maar je beseft hierdoor ook weer dat het om de inhoud gaat en minder om de verpakking. Een goed verhaal is tijdloos. De laatste hippe trend is in no-time weer not-done.

Bruidegom Alexander op zijn crossmotor aan het filmen.

Als je al die beelden terugziet besef je dat je enorm veel hebt gedaan in die ruim 12 jaar. Wat een schat aan beeldmateriaal heb je opgebouwd en wat een rijkheid aan ervaringen.

Dit hopen wij dan ook te kunnen delen met deze nieuwe website die wij tussen de bedrijven door hebben gebouwd. Nieuwe teksten geschreven, bestaande teksten opgefrist. Tientallen duizenden foto’s doorgenomen en de selectie daaruit opnieuw bewerkt om alles in stijl te brengen met de website.

Trouwjurk in stopmotion aan het verknippen.

Dankzij onze ervaring met webdesign vanuit Up North hebben wij ook ons best gedaan om de website af te stemmen op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Zoekmachine optimalisatie (Google blijft ook veranderen), User Interface design, Social media en Content presentatie. Rich snippets, Schema, Landing pages, Pillar pages en Responsiveness zijn allemaal zaken die nog niet aan de orde waren toen wij onze vorige websites bouwden.

Het kriebelde al een poosje om de naar onze mening toch wat gedateerde Banganimation website aan te pakken. We hadden een start gemaakt maar door drukte lukte het in 2018 nog niet goed om de site af te ronden en online te brengen. Dan maar in 2019!

Bruidegom uitkijkend op Laqo Maggiore

Het is nu half elf in de avond op 28 augustus. Morgen maken we de nieuwe website bekend op Social media. En in de dagen daaropvolgend publiceren wij dagelijks nieuwe pagina’s en andere onderdelen zodat wij volgende week een volledig up-to-date Banganimation website hebben.